Voor het echie... - Reisverslag uit La Roussille, Frankrijk van monique,remmy en kids baten - WaarBenJij.nu Voor het echie... - Reisverslag uit La Roussille, Frankrijk van monique,remmy en kids baten - WaarBenJij.nu

Voor het echie...

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique,remmy en kids

05 Oktober 2013 | Frankrijk, La Roussille

Nu Neil en Jennifer en de kids vertrokken zijn op hun wereldreis voor een jaar, is ook ons avontuur voor het echie begonnen. Rembrand en Quinn moesten langer in Nederland blijven dan vooraf gedacht, omdat er niks aan Rembrands prutrooster gedaan kon worden. En dat terwijl zijn baan is wegbezuinigd per 1 oktober door de gemeente Amsterdam en er dan helemaal geen wakende nachtdiensten meer zijn. Gelukkig heeft Rembrand 4 maanden salaris meegekregen, zodat we het nog even uit kunnen houden. Ons huis in Woerden staat nog altijd te koop, tijdelijk hebben we de kosten weten te drukken door het te verhuren aan vakantiegangers voor korte perioden. Dankzij de hulp van Joke hebben we dat kunnen doen en hebben we een buffertje kunnen sparen. Nu hebben we van 1 november tot eind april een betrouwbare student gevonden die in ons huis een kamer gaat huren en ook gewoon het huis zal bijhouden en eventuele rondleidingen zal doen als er kijkers komen. Dat geeft ook meteen even rust, want alles regelen vanuit Frankrijk is lastig en je moet er ook voortdurend aan denken en alert op zijn.

We genieten nu van onze tijd samen, dat is heerlijk na zoveel in mijn eentje draaiende te hebben gehouden hier. Naast het thuisonderwijs op poten te hebben gekregen, zijn we ook eindelijk toegekomen aan het werk in de tuin en het voorbereidend werk op de winter (heel veel hout zagen en opbergen), maar er blijft meer dan genoeg te doen. Frans leren heeft ook onze prioriteit, dus we oefenen allemaal met Frans praten elke dag. De schaapjes staan nu in de 'achtertuin', waar Rembrand keihard heeft gewerkt om het schouderhoge onkruid weg te zeisen en te maaien. Nu mogen de schaapjes daar even aan de slag om de boel bij te werken!

Vandaag heb ik voor het eerst de vruchten kunnen plukken van mijn werk in de groentetuin en een hele berg radijsjes kunnen oogsten. We zijn erachter gekomen dat Swiss Chard snijbiet is, dankzij tante Riet die niet begreep dat wij iets in de grond hadden gestopt zonder te weten wat het precies was (ehh ja, je kunt het eten). Dezelfde dag meteen maar even gegoogled wat het nou eigenlijk was.

De bramentijd is nu zo'n beetje over, dus helaas geen lekkere crumbles hier op het moment. We wachten met smart tot de appels overal rijp worden, het stikt hier van de appelbomen die gewoon langs de openbare weg staan.

In de weekeinden dat we bezoek kregen uit Nederland (Faviona, Oscar, Koen en Chloe en mijn moeder en tante Riet) maakten we eindelijk tijd voor uitjes. Dus veel uitstapjes gemaakt in de buurt o.a. naar de waterval, het grote meer, de geitenboerderij, het bos, de markt, Aubusson, speeltuintjes en gepicknickt in Moutier d'Ahun.

Ondanks dat we het hier wel leuk vinden, missen we allemaal het thuisfront, voor de een is het wat lastiger dan de ander. Leandra was erg blij met onze verrassing dat we geregeld hebben haar verjaardag in Woerden te gaan vieren, zodat ze gewoon haar vrienden en vriendinnen kan uitnodigen voor een gezellig feestje. Dus we gaan weer even lekker socializen in Woerden voor de laatste week van oktober en gaan dan weer terug. Wooster gaat gezellig mee naar Nederland en de buurvrouw gaat voor de kippetjes zorgen. Helemaal top! We hebben er zin in!
monique,remmy en kids

Wij zijn een avontuurlijk gezin van 6 personen, die veel van de natuur en reizen houden. Ons gezin bestaat uit: Leandra van 11, gevoelig, zorgzaam en fantasierijk, houdt er van om te verdrinken in een goed boek, klimt graag in bomen en schopt net als haar ouders graag tegen de regeltjes aan. Quinn van 8, heerlijk eigenwijs, vol verhalen, stiekem heel aanhankelijk (niet laten merken natuurlijk, want dat is niet cool), leest ook alles wat los en vast zit, intens in zijn emoties, graag het laatste woord en vol fantasie. Micah van 5, supereigenwijs, doet lekker waar hij zelf zin in heeft, hangt vaak de clown (of de piraat!) uit, kletst mensen de oren van het hoofd en is nooit uitgepraat. Ilana van 0, heerlijke mollige blije baby, die geniet van borstvoeding en gedragen worden in de doek. Als wij plezier hebben en heel veel lachen, heeft zij ook plezier! Helemaal verliefd op grote broers en zus. Monique (dat ben ik) van 36, sociaal dier, lekker eigengereid, out-of-the-box, doe niet mee met de gevestigde orde, denk in mogelijkheden en niet in beperkingen en blijf in mijn hart altijd een kind. Probeer zo veel mogelijk zelf na te denken en neem niet alles zo maar aan. Rembrand, 39 jaar, ook lekker eigenwijs, zoekt zijn eigen weg door het leven en volgt zijn eigen "waarheden", laat zich niet te snel gek maken, is liefdevol en geduldig en een toegewijde papa.

Actief sinds 20 Maart 2010