Talk to the hen! - Reisverslag uit La Roussille, Frankrijk van monique,remmy en kids baten - WaarBenJij.nu Talk to the hen! - Reisverslag uit La Roussille, Frankrijk van monique,remmy en kids baten - WaarBenJij.nu

Talk to the hen!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique,remmy en kids

16 Augustus 2013 | Frankrijk, La Roussille

Jennifer had ons al gemeld dat kijken naar de hennetjes veel leuker is dan kijken naar de TV. En ze heeft gelijk! We kijken onze ogen uit. Als Ilana ongedurig is, zetten we haar in de kinderstoel buiten en geven de kippetjes een bakje eten vlak voor haar neus. Ze laat haar speeltjes vallen en volgt het tafereel met open mond. Het kleine haantje wordt vaak aan de kant gepikt door de 3 dikke bazige hennen. Tegen elkaar gedragen de dames zich ook behoorlijk antisociaal.

Ze 'praten' ook op een bepaalde manier met elkaar en tegen ons om ons duidelijk te maken dat ze wel weer eens een snack zouden lusten. Ook hebben ze een bepaald deuntje dat ze tokken om te laten weten dat er een ei is gelegd. Leandra, Quinn en Micah rennen, als ze dat horen, af en aan naar het kippenhok om te kijken of zij ditmaal het geluk hebben een ei te vinden. Heb je een ei gevonden, dan staat dat gelijk aan de jackpot winnen en een dag 'eeuwige' roem. Maar af en toe komen ze erachter, dat zelfs een kip je in de zeik kan nemen.

Net zoals de schapen trouwens, het leven van een boer(in) gaat niet over rozen. Vandaag moesten we het hek verplaatsen, zodat ze weer een nieuw stuk gras kort kunnen grazen. Ze mogen dan vrij in de tuin en die schapen zijn echt hondsbrutaal! Heb je het hek verplaatst, dan neem je een bakje kippenvoer, ratel ermee en alle schaapjes -en kippies- komen achter je aan. Dan gaat de 1 met het voer naar de verste uithoek binnen het hek, terwijl de ander snel het hek sluit. Maar wat doen die rotzakken nou? Die springen er doodleuk overheen of douwen zich er onderdoor! En als er 1 schaap over het hek is... Zo blijven we aan de gang. Ik zie nu dat er weer 1 klein zwart schaapje ontsnapt is en Rembrand verwoede pogingen doet om 'm weer binnen het hek te krijgen. Meeeeeeh, lacht het schaapje hem uit (en hihi, wij lachen stiekem net zo hard mee!!!)....
monique,remmy en kids

Wij zijn een avontuurlijk gezin van 6 personen, die veel van de natuur en reizen houden. Ons gezin bestaat uit: Leandra van 11, gevoelig, zorgzaam en fantasierijk, houdt er van om te verdrinken in een goed boek, klimt graag in bomen en schopt net als haar ouders graag tegen de regeltjes aan. Quinn van 8, heerlijk eigenwijs, vol verhalen, stiekem heel aanhankelijk (niet laten merken natuurlijk, want dat is niet cool), leest ook alles wat los en vast zit, intens in zijn emoties, graag het laatste woord en vol fantasie. Micah van 5, supereigenwijs, doet lekker waar hij zelf zin in heeft, hangt vaak de clown (of de piraat!) uit, kletst mensen de oren van het hoofd en is nooit uitgepraat. Ilana van 0, heerlijke mollige blije baby, die geniet van borstvoeding en gedragen worden in de doek. Als wij plezier hebben en heel veel lachen, heeft zij ook plezier! Helemaal verliefd op grote broers en zus. Monique (dat ben ik) van 36, sociaal dier, lekker eigengereid, out-of-the-box, doe niet mee met de gevestigde orde, denk in mogelijkheden en niet in beperkingen en blijf in mijn hart altijd een kind. Probeer zo veel mogelijk zelf na te denken en neem niet alles zo maar aan. Rembrand, 39 jaar, ook lekker eigenwijs, zoekt zijn eigen weg door het leven en volgt zijn eigen "waarheden", laat zich niet te snel gek maken, is liefdevol en geduldig en een toegewijde papa.

Actief sinds 20 Maart 2010