Mama, het stikt hier van de natuur! - Reisverslag uit La Roussille, Frankrijk van monique,remmy en kids baten - WaarBenJij.nu Mama, het stikt hier van de natuur! - Reisverslag uit La Roussille, Frankrijk van monique,remmy en kids baten - WaarBenJij.nu

Mama, het stikt hier van de natuur!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique,remmy en kids

09 Augustus 2013 | Frankrijk, La Roussille

"Mama, het stikt hier van de natuur!" riep Quinn vanmorgen bewonderend uit toen hij eindelijk het kleine salamandertje ontdekte dat ik al een tijdje aanwees. Gelukkig is het vandaag eindelijk weer een beetje lekker weer, na een paar dagen regen en ook flink onweer te hebben gehad.

Ik, Quinn, Micah en Ilana zijn hier vandaag precies een week. Het was een veelbewogen, drukke week met ups en downs. Ik zal het even kort proberen samen te vatten.

Vrijdag 2 augustus bracht mama/oma ons naar La Roussille, naar onze nieuwe verblijfplaats voor 11 maanden. De reis ernaartoe was pittig en langer dan nodig was (ik heb 25 km gereden in 2 uur tijd, pfffffffff!!!) en erg warm. Gelukkig had oma de airco aan, dat scheelde een hoop. 's Avonds kwamen we pas even voor tienen aan en werden we hartelijk ontvangen door Neil en de kids (Katie van 9, Matt van 13 en Adam van 15). Zaterdag zijn we tussendoor met zijn allen naar Chavanat geweest om heerlijk af te koelen bij het watervalletje. Quinn wilde in eerste instantie echt niet mee, maar had het heerlijk, is samen met Neil hand in hand via de stapstenen over de waterval geklauterd, Micah en Ilana hebben ook lekker gespetterd en pootje gebaad. Zondagochtend vroeg weer afscheid genomen van oma, gelukkig voor haar ging de terugweg sneller en makkelijker.

Maandag heb ik samen met Neil de overdracht van de auto geregeld, wij zijn nu de trotse bezitters van een ... ehh... goeie vraag, wat is het merk eigenlijk, even kijken... Volgens mij is het een Renault. Met het stuur aan de verkeerde kant. Dus nadat we in het Frans de verzekering hadden geregeld, goddank dat Neil er toen nog bij was, moest ik eerst mijn angst overwinnen om in een auto te rijden met het stuur aan de verkeerde kant. In het begin had ik de neiging iets teveel naar links te rijden, nu ben ik wat beter gewend en is het niet echt veel moeilijker om te schakelen met mijn linkerhand.

Dinsdag hebben we Neil en de kinderen uitgezwaaid, die gingen toen met de camper naar Schotland om daar afscheid te nemen van hun vrienden en familie voor 11 maanden. En toen waren we even alleen. Gedoe gehad met de Madame van de autoverzekering, moest het eigenlijk accuut voldoen 300 euro en dat ging niet. Na heel veel gedoe (buren om hulp gevraagd om in het Frans te bemiddelen) is het gelukkig allemaal goed gekomen en heb ik het de volgende dag kunnen betalen. Wat betreft overmaken tussen IBAN rekeningen, dat vinden ze hier wel heel spannend!

Heel langzaam beginnen we een ritme te krijgen en een overzicht van wat er per dag allemaal gebeuren moet. En daarbij moest er ook nog heel veel achterstallig werk worden verricht, was weggewassen, de boel schoonmaken en het huis een beetje eigen maken. Ik probeer elke dag in ieder geval een plek grondig aan te pakken. We gaan hier toch 11 maanden wonen, dus als eerste stap heb ik 1 grote vriezer in de keuken helemaal leeggehaald en schoongemaakt en zo 1 groot vlak gecreeerd om foto's, kaartjes, brieven en tekeningen van de mensen thuis op te hangen. Helpen jullie mee en sturen jullie ons wat om er hier iets meer "thuis" van te maken?
monique,remmy en kids

Wij zijn een avontuurlijk gezin van 6 personen, die veel van de natuur en reizen houden. Ons gezin bestaat uit: Leandra van 11, gevoelig, zorgzaam en fantasierijk, houdt er van om te verdrinken in een goed boek, klimt graag in bomen en schopt net als haar ouders graag tegen de regeltjes aan. Quinn van 8, heerlijk eigenwijs, vol verhalen, stiekem heel aanhankelijk (niet laten merken natuurlijk, want dat is niet cool), leest ook alles wat los en vast zit, intens in zijn emoties, graag het laatste woord en vol fantasie. Micah van 5, supereigenwijs, doet lekker waar hij zelf zin in heeft, hangt vaak de clown (of de piraat!) uit, kletst mensen de oren van het hoofd en is nooit uitgepraat. Ilana van 0, heerlijke mollige blije baby, die geniet van borstvoeding en gedragen worden in de doek. Als wij plezier hebben en heel veel lachen, heeft zij ook plezier! Helemaal verliefd op grote broers en zus. Monique (dat ben ik) van 36, sociaal dier, lekker eigengereid, out-of-the-box, doe niet mee met de gevestigde orde, denk in mogelijkheden en niet in beperkingen en blijf in mijn hart altijd een kind. Probeer zo veel mogelijk zelf na te denken en neem niet alles zo maar aan. Rembrand, 39 jaar, ook lekker eigenwijs, zoekt zijn eigen weg door het leven en volgt zijn eigen "waarheden", laat zich niet te snel gek maken, is liefdevol en geduldig en een toegewijde papa.

Actief sinds 20 Maart 2010
Verslag gelezen: 480
Totaal aantal bezoekers 24748

Voorgaande reizen:

02 Augustus 2013 - 30 Juni 2014

van stadskind naar buitenkind

04 Juli 2010 - 14 Augustus 2010

North Sea Cycle Route, part 1

Landen bezocht: