Tijd voor een blogje! - Reisverslag uit La Roussille, Frankrijk van monique,remmy en kids baten - WaarBenJij.nu Tijd voor een blogje! - Reisverslag uit La Roussille, Frankrijk van monique,remmy en kids baten - WaarBenJij.nu

Tijd voor een blogje!

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique,remmy en kids

18 December 2013 | Frankrijk, La Roussille

Vandaag (ik heb dit pas een week later gepost) is het alweer de derde zonnige dag op rij. Een groot aantal dagen in december was het gewoon warm genoeg om buiten te lunchen en de hele dag buiten te zijn. Het was die dagen buiten gewoon warmer dan binnen! 's Nachts vriest het vaak, overdag is de lucht kraakhelder en felblauw en vanaf een uur of 11 tot een uur of 4 was het heerlijk buiten. We hebben genoten van die heerlijke zonnige dagen.

Het perfecte weer om van alles en nog wat aan te pakken, alleen komt er vandaag echt niks uit mijn handen. Na 365+ verrotte nachten ben ik écht moe. De laatste nachten is het een drama met Ilana en zijn we veel in de weer met haar. Vanmorgen werd ik wakker om 5 uur, echt veel te vroeg, maar ik ben er maar uitgegaan. Vuurtje aangemaakt, dat is wel echt nodig nu om het een beetje aangenaam warm te hebben. Tijd voor een blogje!

De katjes Kiki en Grijsstreep die Leandra voor haar verjaardag heeft gehad, zijn inmiddels al helemaal gewend aan hun nieuwe thuis en aan Leandra als hun baasje. Ze houden haar lekker warm 's nachts en gaan nu overdag naar buiten en komen ook altijd weer terug. Ze vinden het heerlijk buiten, zijn zelfs vriendjes geworden met Wooster en de schapen. Niet met de kippen, want die rennen ze steeds achterna omdat ze zo leuk fladderen. Uiteindelijk zijn de kippen ze de baas, want als ze zich omdraaien vliegt de kat de boom in. Leandra was erg trots op Kiki, want hij had zijn eerste muis gevangen! Hoera!

Rembrand, Leandra, Quinn en Micah waren ongeveer 2 weken geleden op weg gegaan naar Nederland. Een sollicitatiegesprek combineren met een bezoekje aan oma. Helaas is de hele poging gestrand op 2 uur rijden van hier. De auto begaf het helaas en het bleek dat onze Franse autoverzekering niets doet in zo'n geval. Dus daar stond Rembrand dan met 3 kids en een kapotte auto. Hij heeft de Franse hulpdiensten gebeld en een sleepauto heeft hem en de kids naar een garage in de buurt gebracht. Ondertussen had hij mij gebeld en van het hele gebeuren op de hoogte gesteld. De kids waren erg geschrokken, omdat de motor ineens was begonnen te roken en Rem is meteen gestopt en heeft ze eruit gehaald. Gelukkig vond ik de buurman François bereidt om Rembrand en de kids op te halen. Het was een stressvol dagje, maar we voelden ons enorm gesteund door de mensen om ons heen. Vero en Richard hielpen met bellen en onderhandelen met de verzekering (die niks deed en ook niets van alle kosten vergoedde of vervangend vervoer of een lift naar huis regelde). Wij betaalden de hoofdprijs voor de autoverzekering, we vroegen ons af waarom eigenlijk?! Kath en Cliff hadden pizza's gebakken voor de kids die zo geschrokken waren en verdrietig dat het bezoekje aan oma niet doorging. Diezelfde avond kwam Vero echter met de perfecte oplossing aan, zodat Rembrand alsnog op tijd op zijn sollicitatiegesprek kon zijn. Hij kon meteen de volgende ochtend met een vriend van haar meerijden naar Aalsmeer!

Nu zitten we weer te wachten op de uitslag van het 2e gesprek, hebben we inmiddels besloten de auto niet te laten maken en maken we er het beste van. We gaan zo vaak mogelijk flinke einden lopen met de kinderen en bouwen onze fietsconditie op. Tien kilometer is hier heel wat anders, dan 10 km in ons platte Nederland!

We kopen nu brood van de buurman (lekker biologisch brood, mmm), eitjes bij de andere buren en ik wil nog wat afspreken met de koeienboerderij op 10 km afstand voor melk en ook met een biologische groentetuin in de buurt. Verder kunnen we af en toe met buren of vrienden mee om boodschappen te doen bij de supermarkt. En we fietsen regelmatig naar Vallière op 8 km afstand, een klein dorpje met een klein supermarktje, een bakker en een postkantoor. Erg mooie fietstocht ook daarnaartoe!

Voor ons is het weer als vanouds zonder auto en we redden ons eigenlijk prima zonder. We zijn blij dat we een paar maanden plezier van de auto hebben gehad en veel mooie plekken en bijzondere mensen hebben kunnen opzoeken. We hebben ons ingeschreven op een site waar regelmatig liften worden aangeboden en Rembrand gaat Jean-Luc vragen of hij vaker met hem mee mag rijden als hij naar NL gaat. Dus het leven kabbelt hier rustig voort met ups en downs, we kijken erg uit naar het bezoek van Leandra's beste vriendinnetje Amber die bij ons komen logeren met de kerstdagen. ~

De kids hebben de kerstboom al versierd en we maken het samen gezellig. Rembrand blijft de kerstdagen gezellig bij ons, waar we erg blij om zijn en gaat dan na de kerstdagen met Amber, Renske en Fennek weer mee terug naar Nederland om in januari flink wat diensten te gaan draaien in de thuiszorg. In januari krijgen we ook nog gasten te logeren, die me ook een beetje komen helpen. Best fijn met 4 kids, alle dieren, het huishouden en het thuisonderwijs. Wie denkt dat wij hier alleen maar lekker aan het bijkomen zijn, heeft het mis. Het is best hard werken, maar we genieten wel van alle qualitytime met het gezin samen!

Fijne feestdagen allemaal!!!

Veel liefs, Monique, Rembrand, Leandra, Quinn, Micah, Ilana en de zoo...
monique,remmy en kids

Wij zijn een avontuurlijk gezin van 6 personen, die veel van de natuur en reizen houden. Ons gezin bestaat uit: Leandra van 11, gevoelig, zorgzaam en fantasierijk, houdt er van om te verdrinken in een goed boek, klimt graag in bomen en schopt net als haar ouders graag tegen de regeltjes aan. Quinn van 8, heerlijk eigenwijs, vol verhalen, stiekem heel aanhankelijk (niet laten merken natuurlijk, want dat is niet cool), leest ook alles wat los en vast zit, intens in zijn emoties, graag het laatste woord en vol fantasie. Micah van 5, supereigenwijs, doet lekker waar hij zelf zin in heeft, hangt vaak de clown (of de piraat!) uit, kletst mensen de oren van het hoofd en is nooit uitgepraat. Ilana van 0, heerlijke mollige blije baby, die geniet van borstvoeding en gedragen worden in de doek. Als wij plezier hebben en heel veel lachen, heeft zij ook plezier! Helemaal verliefd op grote broers en zus. Monique (dat ben ik) van 36, sociaal dier, lekker eigengereid, out-of-the-box, doe niet mee met de gevestigde orde, denk in mogelijkheden en niet in beperkingen en blijf in mijn hart altijd een kind. Probeer zo veel mogelijk zelf na te denken en neem niet alles zo maar aan. Rembrand, 39 jaar, ook lekker eigenwijs, zoekt zijn eigen weg door het leven en volgt zijn eigen "waarheden", laat zich niet te snel gek maken, is liefdevol en geduldig en een toegewijde papa.

Actief sinds 20 Maart 2010