de laatste loodjes - Reisverslag uit Woerden, Nederland van monique,remmy en kids baten - WaarBenJij.nu de laatste loodjes - Reisverslag uit Woerden, Nederland van monique,remmy en kids baten - WaarBenJij.nu

de laatste loodjes

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique,remmy en kids

15 Juli 2013 | Nederland, Woerden

Het is nu bijna zover...

Wij gaan voor een jaar naar Frankrijk!

Superspannend voor ons allemaal... Het is misschien geen reis -omdat we 11 maanden op dezelfde plek blijven wonen- maar het is ook weer wel een reis in een enorme omschakeling, vanuit het stadse leven in Nederland naar het Franse platteland.

Ik heb de afgelopen weken keihard gewerkt om een buffertje op te bouwen voor Frankrijk, nu ben ik gestopt en morgen gaat Rembrand nog met Quinn en Micah op een "stoere-mannen(-in-kilts)-trip" naar Schotland voor 2 weken. En daarna hebben we eigenlijk nog maar een dag of 2 met het hele gezin, voor we naar Frankrijk gaan.

Een deel is al ingepakt en opgeslagen achter de schuine wand bij mijn moeder thuis, maar jemig, wat verzamel je een troep in 13 jaar tijd en wat is het lastig om dat alleen maar gehalveerd te zien te krijgen. De komende tijd ga ik me storten op het op orde krijgen van de administratieve dingen, het huis (ook nog even wat puntjes op de i en achterstallig verfwerk bijwerken), het patiotuintje netjes afwerken en dan kamer voor kamer, kast voor kast, alles uitzoeken, schoonmaken, inpakken en opruimen. Het huis is nog niet verkocht, dus we laten de belangrijkste meubels er in staan en verhuren ons huis voor kortdurende periodes. Maar daarvoor moet dus wel alles netjes opgeruimd zijn, er moet ruimte zijn in de kasten en alles moet schoon zijn. En we gaan door met onze Franse lessen! Dus genoeg te doen hier de komende tijd...

• 15 Juli 2013 - 09:17

Linda:

echt een hele uitdaging voor jullie, en zeker spannend!
    ik wens je heel veel succes met de laatste loodjes, en dat jullie maar veel plezier hebben en natuurlijk dingen van leren :D is altijd leuk om er iets van te leren :D

wij hebben hier nog tassen met kleding (zomer/winter) voor Ilana, dus mocht je die willen laat het even weten;)
    verder hoop ik dat het naar alle verwachtingen is en dat jullie een keileuke tijd hebben daar!
    veel plezier en dikke kus,
    Oscar, Linda, Koen en Isa

• 15 Juli 2013 - 12:39

Ria:

Hallo Monique, al ga je dan op reis en avonturen opzoeken, de communicatie is in deze tijd super. Laat een kaartje zien waar je zit en we googelen naar je verblijfsplek. Natuurlijk gaan we je volgen en wie weet rij ik een keer met Coby jullie kant op. Wie je durfde uit te dagen voor dit avontuur heeft verloren. Het wordt vast iets waar jullie rijker van worden en wij jaloers van dromen. Alvast lieve groeten en pas op niet doodmoe worden vooraf....

• 15 Juli 2013 - 22:48

Tiny:

Wij wensen jullie een goede tijd toe / horen nog wel waar jullie precies zitten.

• 27 Juli 2013 - 01:43

Harold:

Harstikke leuk voor jullie, een jaar lang weg naar frankrijk. Alleen jammer voor de kids dat ze nog geen frans spreken en hun vriendjes en vriendinnetjes in nederland een jaar lang niet zien. Of dat ze een jaar lang niet naar school kunnen, ik hoop dat jullie je vermaken in frankrijk....want daar gaat t toch allemaal om

• 27 Juli 2013 - 16:37

Karen And Lester:

I follow your great travels and moving to France. We are so happy for you and hope that all is wonderful there. We hope to travel that way maybe.

There is another cruise from Rome to Ft. Lauderdale, Florida across the Atlantic the end of October. I wish we could swing the money....plane fare to Rome from here is quite expensive.

We send our love to you and your wonderful family. Hope Remmy and boys had a wonderful trip to Scotland in their kilts.

Love,
    Karen and Lester
monique,remmy en kids

Wij zijn een avontuurlijk gezin van 6 personen, die veel van de natuur en reizen houden. Ons gezin bestaat uit: Leandra van 11, gevoelig, zorgzaam en fantasierijk, houdt er van om te verdrinken in een goed boek, klimt graag in bomen en schopt net als haar ouders graag tegen de regeltjes aan. Quinn van 8, heerlijk eigenwijs, vol verhalen, stiekem heel aanhankelijk (niet laten merken natuurlijk, want dat is niet cool), leest ook alles wat los en vast zit, intens in zijn emoties, graag het laatste woord en vol fantasie. Micah van 5, supereigenwijs, doet lekker waar hij zelf zin in heeft, hangt vaak de clown (of de piraat!) uit, kletst mensen de oren van het hoofd en is nooit uitgepraat. Ilana van 0, heerlijke mollige blije baby, die geniet van borstvoeding en gedragen worden in de doek. Als wij plezier hebben en heel veel lachen, heeft zij ook plezier! Helemaal verliefd op grote broers en zus. Monique (dat ben ik) van 36, sociaal dier, lekker eigengereid, out-of-the-box, doe niet mee met de gevestigde orde, denk in mogelijkheden en niet in beperkingen en blijf in mijn hart altijd een kind. Probeer zo veel mogelijk zelf na te denken en neem niet alles zo maar aan. Rembrand, 39 jaar, ook lekker eigenwijs, zoekt zijn eigen weg door het leven en volgt zijn eigen "waarheden", laat zich niet te snel gek maken, is liefdevol en geduldig en een toegewijde papa.

Actief sinds 20 Maart 2010