Afronden - Reisverslag uit La Roussille, Frankrijk van monique,remmy en kids baten - WaarBenJij.nu Afronden - Reisverslag uit La Roussille, Frankrijk van monique,remmy en kids baten - WaarBenJij.nu

Afronden

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique,remmy en kids

29 Juni 2014 | Frankrijk, La Roussille

We zijn nu aangekomen in onze laatste paar dagen, een heel onwerkelijk gevoel... We hebben er allemaal zin in om weer terug naar Nederland te gaan, maar de Creuse laat een afdruk in ons hart achter. En voelt ook als thuis.

De kinderen zijn aangemeld op scholen rondom Alkmaar, waar we straks in de omgeving zullen gaan wonen. Leandra zal voor het eerst gaan beginnen op de middelbare, best wel een spannende en grote stap. Gelukkig heeft ze er zin in! De jongens leven meer bij de dag en zien het allemaal wel.

We genieten van onze laatste dagen hier met ons hele gezin en zijn letterlijk en figuurlijk aan het afronden en afsluiten hier. Langzamerhand verdwijnen al onze spullen uit het interieur en nemen de spullen van onze vrienden hun oude plaatsen weer in. Stukje bij beetje ruimen we op en maken we schoon, krijgen we ruimte in huis en in ons hoofd om verder te kunnen gaan.

Als we met Wooster (de hond) gaan wandelen, genieten we heel bewust van al het groen om ons heen. Wat zal dat wennen zijn als we straks in ieder geval voor een maand weer terug in de stad zullen zijn. Al die geluiden, geuren en mensen om je heen, het verkeer... Hier is het zo lekker stil, er komen misschien per dag 10 auto's langs, dat is veel voor hier. En Ilana zwaait en gooit kushandjes naar iedere voorbijrijdende auto, ze gaat het nog druk krijgen terug in Nederland strakjes!

Leandra is voor de laatste keer voorlopig gaan logeren bij haar vriendinnetje Tara dit weekeind en de jongens hebben gisteren nog heerlijk met hun vriendje Odin gespeeld. En we hebben met onze nieuwe vrienden van wie de kinderen allemaal vriendjes/vriendinnetjes zijn van onze kinderen, een gezellige picknick gehouden bij La Naute. Dat is een meertje, waar je heerlijk kan zwemmen en spelen. Rondom die dag hebben we ook voor het laatst kinduitwisseling gedaan met Judy, Jaimy en Leandra en Quinn en Jesse gingen bij elkaar logeren. We zullen ze allemaal echt missen! Gelukkig komen zij nog af en toe naar Nederland en wij ook af en toe nog weer naar Frankrijk en gaan de kids contact houden via e-mail en Skype met elkaar.

Verder waart er een naar virus in de rondte, waar Ilana en ik niet aan konden ontkomen en goed ziek van zijn geweest. Na een aantal dagen, zijn we nog steeds niet fit, moe en snotverkouden. We hopen maar dat het over is als onze vrienden weer terugkomen van hun wereldreis met de kids. Gelukkig is Ilana gek op fruit, ze eet de laatste tijd met veel smaak meloen, aardbeien en kersen. En drinkt ze ook nog aan de borst. Lekker vitamines tanken!

Ik hoop dat ik het laatste schaap nog kan scheren, voor Neil en Jen terugkomen, dat is echt zo leuk om te doen! Het is al een enorme uitdaging om ze te pakken te krijgen, hihi!

Voor de rest staat de tuin er goed bij, met genoeg te oogsten! Veel erwten, peultjes, sla, zwarte bessen, rabarber, frambozen en aardbeien. En straks in de herfst nog pompoenen en courgettes. Ik heb een mooie kruidenspiraal gemaakt met veel hulp van Liane en van Rembrand en Nettie. Als je bedenkt dat er niets was in de omheinde groentetuin toen we kwamen, vind ik dit toch wel een verbetering. Er staan nu ook planten in waar je meerdere jaren plezier van kunt hebben. Ons kado aan onze vrienden als dank voor hun gastvrijheid!
monique,remmy en kids

Wij zijn een avontuurlijk gezin van 6 personen, die veel van de natuur en reizen houden. Ons gezin bestaat uit: Leandra van 11, gevoelig, zorgzaam en fantasierijk, houdt er van om te verdrinken in een goed boek, klimt graag in bomen en schopt net als haar ouders graag tegen de regeltjes aan. Quinn van 8, heerlijk eigenwijs, vol verhalen, stiekem heel aanhankelijk (niet laten merken natuurlijk, want dat is niet cool), leest ook alles wat los en vast zit, intens in zijn emoties, graag het laatste woord en vol fantasie. Micah van 5, supereigenwijs, doet lekker waar hij zelf zin in heeft, hangt vaak de clown (of de piraat!) uit, kletst mensen de oren van het hoofd en is nooit uitgepraat. Ilana van 0, heerlijke mollige blije baby, die geniet van borstvoeding en gedragen worden in de doek. Als wij plezier hebben en heel veel lachen, heeft zij ook plezier! Helemaal verliefd op grote broers en zus. Monique (dat ben ik) van 36, sociaal dier, lekker eigengereid, out-of-the-box, doe niet mee met de gevestigde orde, denk in mogelijkheden en niet in beperkingen en blijf in mijn hart altijd een kind. Probeer zo veel mogelijk zelf na te denken en neem niet alles zo maar aan. Rembrand, 39 jaar, ook lekker eigenwijs, zoekt zijn eigen weg door het leven en volgt zijn eigen "waarheden", laat zich niet te snel gek maken, is liefdevol en geduldig en een toegewijde papa.

Actief sinds 20 Maart 2010